Eduardo Torres

  • Associate Professor
    Academic Training
  • Doctor en Gestión, Universidad de Zaragoza, Zaragoza, España
    Business Administration (Commercial Engineer), Universidad de Chile, Santiago, Chile.

Publications in Magazines with Editorial Committee
2024 (Forthcoming) / Tourscape role in tourist destination sustainability: A path towards revisit / Journal of Destination Marketing & Management - Vol. 31
2023 / Does destination brand experience help build trust? Disentangling the effects on trust and trustworthiness / Journal of Destination Marketing & Management - Vol. 27
2023 / Effectiveness of sponsoring the video assistant referee system: a comparative exploratory study / International Journal of Sports Marketing and Sponsorship - Vol. 24, No. 2
2022 / The role of motivations in the construction of patronage intention of innovative green products / Academia-Revista Latinoamericana de Administracion - Vol. 35, No. 2
2021 / The role of experience and trustworthiness on perception sustainable touristic destinations / JOURNAL OF HOSPITALITY AND TOURISM MANAGEMENT - Vol. 49
2021 / Understanding tourist citizenship behavior at the destination level / JOURNAL OF HOSPITALITY AND TOURISM MANAGEMENT - Vol. 49
2021 / Alcohol versus sponsorship: Effectiveness in sports posters / British Food Journal - Vol. 123, No. 7
2021 / Green hotel patronage intention through biospheric values / Sustainable Production and Consumption - Vol. 27
2020 / Scale to measure the emotional connection with a tourist destination / Estudios de Administracion, Universidad de Chile - Vol. 27, No. 1
2018 / Trust and commitment in the formation of donor loyalty / SERVICE INDUSTRIES JOURNAL - Vol. 38, No. 5
2017 / Determinants of trust towards tourist destinations / Journal of Destination Marketing & Management - Vol. 6, No. 4
2017 / A new model for measuring salesperson lifetime value / JOURNAL OF BUSINESS & INDUSTRIAL MARKETING - Vol. 32, No. 2
2017 / El rol de la culpa en la compra de productos de lujos / Revista ANDA: Marcas y Marketing -
2017 / Does customer Value-oriented management influence Financial results? A supplier's perspective / INNOVAR-Revista de Ciencias Administrativas y Sociales - Vol. 27, No. 63
2015 / La venta consultiva: un proceso íntegro / Revista ANDA: Marcas y Marketing -
2014 / Salesperson CLV orientation's effect on performance / JOURNAL OF BUSINESS RESEARCH - Vol. 67, No. 4
2014 / Familiaridad con los destinos turísticos. rol de la percepción de beneficios / Estudios Gerenciales - Vol. 30, No. 132
2014 / Satisfacción: determinante de la Familiaridad del Destino Turístico / RAE-Revista de Administracao de Empresas - Vol. 54, No. 4
2013 / The Effects of Service Quality on Customer Trust and Satisfaction in Internet Banking / Estudios de Administracion, Universidad de Chile - Vol. 20, No. 1
2013 / Dimensiones de la personalidad de la marca en México / Revista de Ciencias Sociales - Vol. 19, No. 2
2012 / Marketing de servicios basado en la confianza como principal herramienta de gestión / Alta dirección - Vol. 2
2012 / Development and proposal of a scale for measuring the image of tourist destinations (IMATUR) / RBGN-Revista Brasileira de Gestao de Negocios - Vol. 14, No. 45
2012 / Trust in tourist destinations. The role of local inhabitants and institutions / Academia-Revista Latinoamericana de Administracion - No. 51
2011 / Formación y antecedentes de la lealtad del paciente en el contexto de los serviciosmédicos privados / Estudios de Administracion, Universidad de Chile - Vol. 18, No. 2
2011 / El rol de la usabilidad percibida sobre la confianza en las subastas online / RAE-Revista de Administracao de Empresas - Vol. 51, No. 5
2011 / Role of Tourist’s Trust on Destination Loyalty / RBGN-Revista Brasileira de Gestao de Negocios - Vol. 13, No. 39
2011 / Análisis de la relación entre familiaridad, seguridad percibida y confianza hacia la banca en Internet / Revista de Ciencias Sociales - Vol. 17, No. 1
2010 / Confianza hacia la Banca en Internet: La Llave hacia la Lealtad
2010 / How to measure service quality in Internet banking / International Journal of Services and Standards - Vol. 6, No. 3
2010 / Configuración de la Imagen Global de un Destino Turístico
2010 / Cómo Lograr Confianza hacia los Destinos Turísticos
2010 / Cómo Enfrentar una Asesoría que Busca Medir la Calidad del Servicio / HARVARD BUSINESS REVIEW -
2010 / Construcción de una escala para medir la calidad del servicio de las universidades: Una aplicación al Contexto Chileno / Revista de Ciencias Sociales - Vol. 16, No. 1
2010 / Escala propuesta para medir la calidad del servicio de los cines / INNOVAR-Revista de Ciencias Administrativas y Sociales - Vol. 20
2009 / The path of patient Loyalty and the role of doctor reputation / Health Marketing Quarterly - Vol. 26, No. 3
2009 / Factores determinantes de la confianza hacia el intermediario en la industria del trueque comercial / INNOVAR-Revista de Ciencias Administrativas y Sociales - Vol. 19, No. 34
2009 / Derived versus full name brand extensions / JOURNAL OF BUSINESS RESEARCH - Vol. 62, No. 9
2009 / Análisis de la relación confianza-compromiso en la Banca en Internet / REVISTA VENEZOLANA DE GERENCIA - Vol. 14, No. 47
2009 / Imagen Global de un Destino Turístico. Propuesta de Modelo / Investigación y márketing (Internet) - Vol. 105
2008 / Relación entre las dimensiones de la calidad del servicio y la satisfacción: Un análisis de los componentes higiénicos y satisfactores / Estudios de Administracion, Universidad de Chile - Vol. 15, No. 1
2008 / Determinación y Categorización de los Factores de Satisfacción e Insatisfacción en la Banca por Internet / Academia-Revista Latinoamericana de Administracion - No. 41
2008 / Fidelizando a los compradores: proveedores v/s supermercadistas / Vol. 10, No. 4
2008 / Factores determinantes en la configuración de un modelo de responsabilidad social corporativa desde la perspectiva del consumidor. Una aplicación a la industria de los supermercados / Estudios de información y control de gestión - Vol. 14, No. 1
2008 / Measuring supermarket service quality: Proposal for a scale / International Journal of Services and Standards - Vol. 4, No. 1
2008 / Propuesta de una escala para medir la calidad del servicio de los centros de atención secundaria de salud / Revista de administración pública - Vol. 42, No. 4
2008 / Gestión empresarial orientada al valor del cliente como fuente de ventaja competitiva Propuesta de un modelo explicativo / Estudios Gerenciales - Vol. 24, No. 109
2008 / Customer satisfaction and loyalty: start with the product, culminate with the brand / JOURNAL OF CONSUMER MARKETING - Vol. 25, No. 5
2007 / Similitudes y diferencias en las causas psicográficas de la lealtad a la marca de producto y la fidelidad al supermercado / Cuadernos de Administracion - Revista Javeriana - Vol. 20, No. 33
2007 / Construcción de la confianza del consumidor hacia la banca en Internet. Un análisis de los factores de la imagen corporativa / Estudios de Administracion, Universidad de Chile - Vol. 14, No. 1
2006 / Las claves del marketing internacional: La imagen y el posicionamiento cultural / No. 153
2006 / How bricks-and-mortar attributes affect online banking adoption / International Journal of Bank Marketing - Vol. 24, No. 6
2006 / Estrategias de posicionamiento basadas en la cultura del consumidor: un análisis de la publicidad en televisión / Estudios Gerenciales - Vol. 22, No. 100
2006 / Publicidad exterior: Estudio exploratorio de recordación de marca y motivación de compra / REVISTA VENEZOLANA DE GERENCIA - Vol. 11, No. 36
2005 / Integrando los beneficios para el cliente de servicios bancarios: banca convencional versus banca en Internet / Revista Panorama Socioeconomico - Vol. 23, No. 31
2004 / Corporate image measurement a further problem for the tangibilisation of Internet banking services / International Journal of Bank Marketing - Vol. 22, No. 5
2003 / Factores relacionados con la lealtad: un análisis del compromiso con la compra y de los atributos de los supermercados / Theoria - Vol. 12
2003 / Distribución de valor al usuario: una cuestión de expectativas y satisfacción / Revista de Economía y Negocios - Revista Universidad de Talca - No. 26
Book Chapters
2016 / Brand Familiarity in Latin America: A New Three-dimensional Conceptualization and Measure
Academic/Professional meeting Proceedings
2007 / Investigating the Advantages of Derived Brand Extensions versus Full Name Brand Extensions: An Experimental Study
2003 / Proposition development of a scale to measure the image of Internet banking
Research Monographs
2006 / Determinantes de la confianza del consumidor aragonés hacia la compra a través de Internet: Un estudio confirmatorio del comportamiento de compra / No. 20
Academic/Professional meeting Presentations
2015 / The impact of the Intrinsic Construal Level of Unhealthy Behaviors on the Effectiveness of Warning Messages: The Role of Unitosity and Numerosity
2013 / Trust Formation in Online Services in Latin America: The effect of Reputation and Familiarity and the Moderating Role of Experience and Internet Penetration
2013 / Brand Familiarity: A new three-dimensional conceptualization
Competitive Research Awards Received