
Cristóbal Barra
Assistant Professor
Academic Training
Ph.D. in Marketing, University of South Carolina, South Carolina, USA.
Business Administration (Commercial Engineer), Universidad de Chile, Santiago.
Research Areas
Marketing.
Contact
cbarra@fen.uchile.cl
cbarra@unegocios.cl
Publicaciones en Revistas con Comité Editorial
- 2023 / Does destination brand experience help build trust? Disentangling the effects on trust and trustworthiness / Journal of Destination Marketing & Management
- 2022 / E-Commerce in times of pandemic: re-examining the role of key antecedents of Purchase Intention / Estudios de Administracion, Universidad de Chile / - No. 1
- 2022 / ¿Son las innovaciones verdes sensibles al género? El efecto de presentar el nombre de una inventora en la aceptación de una innovación verde / Revista ANDA: Marcas y Marketing
- 2022 / Identifying a credible spokesperson for corporate social responsibility initiatives: Findings from a cross-national study / Public Relations Review / - No. 2
- 2022 / Artification strategies to improve luxury perceptions: the role of adding an artist name / Journal of Product and Brand Management / - No. 3
- 2021 / "Satisfacción de necesidades sociales": uno de los motivos centrales para relacionarse con las marcas / Revista ANDA: Marcas y Marketing
- 2020 / Using STOPS to predict prosocial behavioral intentions: Disentangling the effects of passive and active communicative action / Public Relations Review / - No. 4
- 2018 / Explorando el Efecto del Uso de Arte en Productos / Revista ANDA: Marcas y Marketing
- 2018 / Señales del destino que pueden afectar el consumo / Revista ANDA: Marcas y Marketing
- 2018 / Trust and commitment in the formation of donor loyalty / SERVICE INDUSTRIES JOURNAL / - No. 5-6
- 2017 / Determinants of trust towards tourist destinations / Journal of Destination Marketing & Management / - No. 4
- 2016 / Distancia psicológica, niveles de conceptualización y respuestas del consumidor / Revista ANDA: Marcas y Marketing
- 2013 / The Effects of Service Quality on Customer Trust and Satisfaction in Internet Banking / Estudios de Administracion, Universidad de Chile / - No. 1
- 2011 / Formación y antecedentes de la lealtad del paciente en el contexto de los serviciosmédicos privados / Estudios de Administracion, Universidad de Chile / - No. 2
- 2011 / El rol de la usabilidad percibida sobre la confianza en las subastas online / RAE-Revista de Administracao de Empresas / - No. 5
- 2011 / Role of Tourist’s Trust on Destination Loyalty / RBGN-Revista Brasileira de Gestao de Negocios / - No. 39
- 2010 / Confianza hacia la Banca en Internet: La Llave hacia la Lealtad
- 2010 / How to measure service quality in Internet banking / International Journal of Services and Standards / - No. 3
- 2010 / Antecedents of donor trust in an emerging charity sector: The role of reputation, familiarity, opportunism and communication / Transylvanian Review of Administrative Sciences / - No. 29
- 2009 / The path of patient Loyalty and the role of doctor reputation / Health Marketing Quarterly / - No. 3
- 2009 / Factores determinantes de la confianza hacia el intermediario en la industria del trueque comercial / INNOVAR-Revista de Ciencias Administrativas y Sociales / - No. 34
- 2009 / Derived versus full name brand extensions / JOURNAL OF BUSINESS RESEARCH / - No. 9
- 2009 / Análisis de la relación confianza-compromiso en la Banca en Internet / REVISTA VENEZOLANA DE GERENCIA / - No. 47
- 2008 / Relación entre las dimensiones de la calidad del servicio y la satisfacción: Un análisis de los componentes higiénicos y satisfactores / Estudios de Administracion, Universidad de Chile / - No. 1
- 2008 / Determinación y Categorización de los Factores de Satisfacción e Insatisfacción en la Banca por Internet / Academia-Revista Latinoamericana de Administracion / - No. 41
Capítulos de libros
Academic/Professional meeting Proceedings
- 2022 / E-Commerce in times of pandemic: re-examining the role of key antecedents of Purchase Intention / Estudios de Administracion, Universidad de Chile / - No. 1
- 2013 / The Effects of Service Quality on Customer Trust and Satisfaction in Internet Banking / Estudios de Administracion, Universidad de Chile / - No. 1
- 2011 / Formación y antecedentes de la lealtad del paciente en el contexto de los serviciosmédicos privados / Estudios de Administracion, Universidad de Chile / - No. 2
- 2008 / Relación entre las dimensiones de la calidad del servicio y la satisfacción: Un análisis de los componentes higiénicos y satisfactores / Estudios de Administracion, Universidad de Chile / - No. 1
- 2008 / El rol de la Calidad del Servicio en la Confianza hacia la Banca en Internet
- 2007 / Investigating the Advantages of Derived Brand Extensions versus Full Name Brand Extensions: An Experimental Study
- 2005 / Extensión de Marca Derivada versus Extensión Tradicional: Un Análisis de la Similitud de la Categoría y del Impacto sobre la Marca
Academic/Professional meeting Presentations
- 2015 / Charities in Chile: Trust and Commitment in the Foundation of Donors Behavioral Loyalty
- 2015 / The impact of the Intrinsic Construal Level of Unhealthy Behaviors on the Effectiveness of Warning Messages: The Role of Unitosity and Numerosity
- 2014 / Brand Familiarity: A New Three Dimensional Conceptualization and Measure
- 2014 / When Do Political Ideologies Affect Brand Extension Evaluation? The Role of Analytic Versus Holistic Mindsets
- 2013 / Exploring the relationship between perceived safety and destination
- 2013 / Trust Formation in Online Services in Latin America: The effect of Reputation and Familiarity and the Moderating Role of Experience and Internet Penetration
- 2013 / The role of trust and commitment in the formation of donor´s behavioral loyalty
- 2013 / Brand Familiarity: A new three-dimensional conceptualization
- 2008 / Propuesta y Desarrollo de una Escala para Medir la Calidad del Servicio en los Bancos por Internet