Cristóbal Barra
- Assistant Professor
Ph.D. in Marketing, University of South Carolina, South Carolina, USA.
Business Administration (Commercial Engineer), Universidad de Chile, Santiago.
Academic Training
Publications in Magazines with Editorial Committee
● 2022
/
E-Commerce in times of pandemic: re-examining the role of key antecedents of Purchase Intention
/ Estudios de Administracion, Universidad de Chile - Vol. 29, No. 1
● 2022
/
¿Son las innovaciones verdes sensibles al género? El efecto de presentar el nombre de una inventora en la aceptación de una innovación verde
/ Revista ANDA: Marcas y Marketing -
● 2021
/
"Satisfacción de necesidades sociales": uno de los motivos centrales para relacionarse con las marcas
/ Revista ANDA: Marcas y Marketing -
● 2016
/
Distancia psicológica, niveles de conceptualización y respuestas del consumidor
/ Revista ANDA: Marcas y Marketing -
● 2013
/
The Effects of Service Quality on Customer Trust and Satisfaction in Internet Banking / Estudios de Administracion, Universidad de Chile - Vol. 20, No. 1
● 2011
/
Formación y antecedentes de la lealtad del paciente en el contexto de los serviciosmédicos privados / Estudios de Administracion, Universidad de Chile - Vol. 18, No. 2
● 2010
/
Confianza hacia la Banca en Internet: La Llave hacia la Lealtad
● 2010
/
How to measure service quality in Internet banking / International Journal of Services and Standards - Vol. 6, No. 3
● 2009
/
The path of patient Loyalty and the role of doctor reputation
/ Health Marketing Quarterly - Vol. 26, No. 3
● 2009
/
Factores determinantes de la confianza hacia el intermediario en la industria del trueque comercial
/ INNOVAR-Revista de Ciencias Administrativas y Sociales - Vol. 19, No. 34
● 2008
/
Relación entre las dimensiones de la calidad del servicio y la satisfacción: Un análisis de los componentes higiénicos y satisfactores / Estudios de Administracion, Universidad de Chile - Vol. 15, No. 1
Book Chapters
● 2016
/
Brand Familiarity in Latin America: A New Three-dimensional Conceptualization and Measure
Academic/Professional meeting Proceedings
● 2008
/
El rol de la Calidad del Servicio en la Confianza hacia la Banca en Internet
● 2007
/
Investigating the Advantages of Derived Brand Extensions versus Full Name Brand Extensions: An Experimental Study
● 2005
/
Extensión de Marca Derivada versus Extensión Tradicional: Un Análisis de la Similitud de la Categoría y del Impacto sobre la Marca
Academic/Professional meeting Presentations
● 2015
/
Charities in Chile: Trust and Commitment in the Foundation of Donors Behavioral Loyalty
● 2015
/
The impact of the Intrinsic Construal Level of Unhealthy Behaviors on the Effectiveness of Warning Messages: The Role of Unitosity and Numerosity
● 2014
/
Brand Familiarity: A New Three Dimensional Conceptualization and Measure
● 2014
/
When Do Political Ideologies Affect Brand Extension Evaluation? The Role of Analytic Versus Holistic Mindsets
● 2013
/
Exploring the relationship between perceived safety and destination
● 2013
/
Trust Formation in Online Services in Latin America: The effect of Reputation and Familiarity and the Moderating Role of Experience and Internet Penetration
● 2013
/
The role of trust and commitment in the formation of donor´s behavioral loyalty
● 2013
/
Brand Familiarity: A new three-dimensional conceptualization
● 2008
/
Propuesta y Desarrollo de una Escala para Medir la Calidad del Servicio en los Bancos por Internet