Cristóbal Barra

  • Profesor Asistente
    Formación Académica
  • Ph.D. in Marketing, University of South Carolina, South Carolina, USA.
    Ingeniero Comercial, Universidad de Chile, Santiago, Chile

    Biografía
  • Cristóbal Barra es Profesor Asistente del Departamento de Administración de la Facultad de Economía y Negocios de la Universidad de Chile.

    Actualmente el profesor Barra realiza labores en:

    - Editor Técnico, Revista Estudios de Administración, Departamento de Administración de Empresas, Facultad de Economía y Negocios de la Universidad de Chile.

    - Miembro Comité Ética, Facultad de Economía y Negocios, Universidad de Chile.

    Campos de Investigación
  • Marketing.
Publicaciones en Revistas con Comité Editorial
2023 / Does destination brand experience help build trust? Disentangling the effects on trust and trustworthiness / Journal of Destination Marketing & Management - Vol. 27
2022 / E-Commerce in times of pandemic: re-examining the role of key antecedents of Purchase Intention / Estudios de Administracion, Universidad de Chile - Vol. 29, No. 1
2022 / Artification strategies to improve luxury perceptions: the role of adding an artist name / Journal of Product and Brand Management - Vol. 31, No. 3
2018 / Explorando el Efecto del Uso de Arte en Productos / Revista ANDA: Marcas y Marketing -
2018 / Señales del destino que pueden afectar el consumo / Revista ANDA: Marcas y Marketing -
2018 / Trust and commitment in the formation of donor loyalty / SERVICE INDUSTRIES JOURNAL - Vol. 38, No. 5
2017 / Determinants of trust towards tourist destinations / Journal of Destination Marketing & Management - Vol. 6, No. 4
2013 / The Effects of Service Quality on Customer Trust and Satisfaction in Internet Banking / Estudios de Administracion, Universidad de Chile - Vol. 20, No. 1
2011 / Formación y antecedentes de la lealtad del paciente en el contexto de los serviciosmédicos privados / Estudios de Administracion, Universidad de Chile - Vol. 18, No. 2
2011 / El rol de la usabilidad percibida sobre la confianza en las subastas online / RAE-Revista de Administracao de Empresas - Vol. 51, No. 5
2011 / Role of Tourist’s Trust on Destination Loyalty / RBGN-Revista Brasileira de Gestao de Negocios - Vol. 13, No. 39
2010 / Confianza hacia la Banca en Internet: La Llave hacia la Lealtad
2010 / How to measure service quality in Internet banking / International Journal of Services and Standards - Vol. 6, No. 3
2009 / The path of patient Loyalty and the role of doctor reputation / Health Marketing Quarterly - Vol. 26, No. 3
2009 / Factores determinantes de la confianza hacia el intermediario en la industria del trueque comercial / INNOVAR-Revista de Ciencias Administrativas y Sociales - Vol. 19, No. 34
2009 / Derived versus full name brand extensions / JOURNAL OF BUSINESS RESEARCH - Vol. 62, No. 9
2009 / Análisis de la relación confianza-compromiso en la Banca en Internet / REVISTA VENEZOLANA DE GERENCIA - Vol. 14, No. 47
2008 / Relación entre las dimensiones de la calidad del servicio y la satisfacción: Un análisis de los componentes higiénicos y satisfactores / Estudios de Administracion, Universidad de Chile - Vol. 15, No. 1
2008 / Determinación y Categorización de los Factores de Satisfacción e Insatisfacción en la Banca por Internet / Academia-Revista Latinoamericana de Administracion - No. 41
Capítulos de libros
2016 / Brand Familiarity in Latin America: A New Three-dimensional Conceptualization and Measure
Academic/Professional meeting Proceedings
2008 / El rol de la Calidad del Servicio en la Confianza hacia la Banca en Internet
2007 / Investigating the Advantages of Derived Brand Extensions versus Full Name Brand Extensions: An Experimental Study
2005 / Extensión de Marca Derivada versus Extensión Tradicional: Un Análisis de la Similitud de la Categoría y del Impacto sobre la Marca
Academic/Professional meeting Presentations
2015 / Charities in Chile: Trust and Commitment in the Foundation of Donors Behavioral Loyalty
2015 / The impact of the Intrinsic Construal Level of Unhealthy Behaviors on the Effectiveness of Warning Messages: The Role of Unitosity and Numerosity
2014 / Brand Familiarity: A New Three Dimensional Conceptualization and Measure
2014 / When Do Political Ideologies Affect Brand Extension Evaluation? The Role of Analytic Versus Holistic Mindsets
2013 / Exploring the relationship between perceived safety and destination
2013 / Trust Formation in Online Services in Latin America: The effect of Reputation and Familiarity and the Moderating Role of Experience and Internet Penetration
2013 / The role of trust and commitment in the formation of donor´s behavioral loyalty
2013 / Brand Familiarity: A new three-dimensional conceptualization
2008 / Propuesta y Desarrollo de una Escala para Medir la Calidad del Servicio en los Bancos por Internet